niedziela, września 06, 2020

FOTOPORADY | JAK UZYSKAĆ ROZMYTE TŁO NA ZDJĘCIACH ?

Wiele z Was często zadaje mi pytanie, jak uzyskać tak pięknie rozmyte tło jak na moich zdjęciach. Odpowiedź jest bardzo prosta - wystarczy odpowiednio otwarta przysłona i rozmycie tworzy się samo. Ale co zrobić, gdy nasz obiektyw jest dość ciemny i nie daje nam możliwości osiągnięcia zadowalającego nas rozmycia ? Albo co, gdy zamiast aparatem, zdjęcia wykonujemy telefonem ? Czy jesteśmy skazani na zdjęcia bez rozmycia tła ?
Dzisiaj podzielę się z Wami bardzo prostą sztuczką, dzięki której uzyskamy na zdjęciu przepiękne rozmycie tła porównywalne z tym, które możemy osiągnąć fotografując aparatem z odpowiednio dobranymi ustawieniami.

ASUS ZENBOOK PRODUO UX581

JAK UZYSKAĆ ROZMYTE TŁO ?

Z menu Filter/Blur Gallery (Filtr/Galeria rozmyć) wybierz polecenie Iris Blus (Rozmycie przesłony).

ASUS ZENBOOK PRODUO UX581

Gdy to zrobisz, pośrodku zdjęcia pojawi się duży owal, a za jego granicami fotografia zostanie nieznacznie rozmyta. Aby zmienić wielkość tego owalu, kliknij i przeciągnij jego krawędź. 
W celu przesunięcia kliknij pinezkę znajdującą się pośrodku i przeciągnij ją tam, gdzie chcesz.

ASUS ZENBOOK PRODUO UX581

Aby obrócić elipsę, ustaw kursor w pobliżu jednego z rozmieszczonych na niej uchwytów. Gdy wskaźnik przybierze kształt podwójnej strzałki, kliknij i przeciągnij w górę albo w dół - elipsa obróci się w wybranym kierunku. 

ASUS ZENBOOK PRODUO UX581

Intensywność rozmycia można zmienić w znajdującym się po prawej stronie okna panelu Blur Tools (Narzędzia rozmycia) przez przeciągnięcie suwaka Blur (Rozmycie) w prawą stronę. 

ASUS ZENBOOK PRODUO UX581

Filtr ten został stworzony z myślą o naśladowaniu rozmycia tła przy małej głębi ostrości, typowej dla zdjęć zrobionych np.: teleobiektywem z szeroko otwartą przysłoną. 



W panelu Effects (Efekty), który także znajduje się po prawej stronie okna, możesz wyregulować jasność nieostrych obszarów oraz kolor rozmycia i zakres świateł, w ramach którego omawiany efekt będzie widoczny. 
Przeciągnij suwak Light Bokeh (Efekt bokeh dla świateł) odrobinę w prawo, a od razu się przekonasz, w jaki sposób wpływa on na wygląd jasnych, rozmytych obszarów tła. 

ASUS ZENBOOK PRODUO UX581

Mam nadzieję, że dzisiejsza rada okazała się dla Was przydatna :) Wiem, że wiele z Was wykonuje zdjęcia telefonem, dlatego mam nadzieję, że po dzisiejszej mini-lekcji uda Wam się osiągnąć wymarzone przez Was rozmycie tła na zdjeciach. 

Jak osiągacie rozmycie tła na waszych zdjęciach ?

Post powstał we współpracy z marką AsusZdjęcia oraz wszelkie materiały powstają na laptopie Asus ZenBook Pro Duo UX581

14 komentarzy:

  1. Genialny poradnik. Zawsze podobal mi sie ten efekt :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A mi się właśnie to przyda, bo potrzebuje rozmazać tło :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie proste a jaki piękny efekt!

    OdpowiedzUsuń
  4. Może kiedyś się trochę pobawię:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo, lubię taki efekt na zdjęciach :) Dodaje uroku.

    OdpowiedzUsuń
  6. Strasznie mi się podobają zdjęcia z takim efektem. Muszę kiedyś wypróbować i sama coś takiego zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja mam obiektyw Sigma Art 30 f 1.4 a teraz marzy mi się dłuższa ogniskowa z jasnym szkłem do stylizacji całej sylwetki, 30 jest za krótka

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię czytać o takich poradach ale rzadko je stosuję

    OdpowiedzUsuń
  9. MUszę zacząć testować te porady :) bo taki efekt bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja uwielbiam takie zabawy w Lightroomie i często z nich korzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czasami robię rozmycie za pomocą jakiegoś programu, jednak częściej robi to za mnie telefon :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Rozmyte tło to coś to ja bardzo lubię dzięki za super rady .

    OdpowiedzUsuń
  13. Podobają mi się zdjęcia z rozmytym tłem. Pozwalają się skupić na najistotniejszych elementach.

    OdpowiedzUsuń
  14. najczęściej to telefon ustawia mi rozmycie, ale teraz dzięki Twoim radom będę sama kombinować w programie :-)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2017 fotografka bloguje