niedziela, lipca 26, 2020

DOMOWE STUDIO | Z JAKIEGO SPRZĘTU KORZYSTAM ? | NAJLEPSZY OBIEKTYW DO MAKROFOTOGRAFII

Najczęstszym pytaniem jakim dostaję od Was na Instagramie jest pytanie o sprzęt, którego używam oraz jaki aparat polecam na początek przygody z fotografią. O ile na drugie pytanie jest mi trudno odpowiedzieć, ponieważ każdy z nas ma inne potrzeby, jeśli chodzi o robienie zdjeć oraz co innego wymaga od swojego sprzętu, to na pierwsze pytanie bardzo chętnie Wam odpowiem. Przedstawię Wam też obiektyw do makrofotografii, który jest już ze mną od kilku lat i nie wyobrażam sobie bez niego robienia zdjęć natury. Jeśli jesteście ciekawi co znajduje się w mojej fotograficznej torbie to zapraszam Was do dalszej lektury.

CO ZNAJDUJE SIĘ W MOJEJ FOTOGRAFICZNEJ TORBIE

CO ZNAJDUJE SIĘ W MOJEJ FOTOGRAFICZNEJ TORBIE

NIKON D 750

Zacznę od podstawy, czyli body Nikon D750. Jest to lustrzanka pełnoklatkowa, która jest ze mną od (o ile dobrze liczę) 3 lat. Wcześniej miałam Nikona D7100 (który nadal jest moim zapasowym body). Z obu aparatów jestem bardzo zadowolona, jednak to pełna klatka sprawiła, że fotografia stała się dla mnie jeszcze większą miłością. 

OBIEKTYWY

Jednak samo body to jeszcze nic! Najważniejsze są obiektywy. W mojej kolekcji znajdują się obiektywy:

SIGMA 35 MM 1.4
  • Sigma 35 mm 1.4 Art - to zdecydowanie moja największa miłość. Kupiłam ją razem z pełnoklatkowym body i od tego czasu praktycznie się z nim nie rozstaję. Wszystkie zdjęcia (oprócz zdjęć natury i makro) są wykonane właśnie tym obiektywem. Piękne rozmycie tła, cudowny bokeh i ta magia na zdjęciu - to właśnie zasługa tego szkła. 
  • Tamron 70-300 mm f/4-5.6 - to obiektyw, z którego korzystam najrzadziej. Kupiłam go już kilka lat temu i używałam z Nikonem D5000 (to była moja pierwsza lustrzanka). Wtedy nie byłam zadowolona z jakości obrazka jaką daje ten obiektyw. Po zmianie body na bardziej zaawansowane zdecydowanie ta jakość się poprawiła. Jest to obiektyw bardzo przydatny, bardzo ładnie rozmywa tło na długich ogniskowych, jednak używam go rzadko. 

    TAMRON 90 MM 2.8

  • Tamron 90 mm f/2.8 - jest to obiektyw, od którego tak naprawdę zaczęła się moja prawdziwa przygoda z makrofotografią. Przed jego zakupem zdjęcia zbliżeniowe robiłam najczęściej przy użyciu pierścieni pośrednich. Wbrew pozorom uzyskiwałam naprawdę zadowolające efekty, jednak wraz z tym, jak zaczęłam coraz bardziej skupiać się na technicznych aspektach fotografii, tym metoda ta nie była dla mnie zadowalająca. Obiektyw makro to była dla mnie nowa jakość w fotografii zbliżeniowej. Od kiedy go mam nie wróciłam już do fotografii przy pomocy pierścieni pośrednich. 

POZOSTAŁE WYPOSAŻENIE DOMOWEGO STUDIA

Manfrotto MK055XPRO3-BHQ2 FOTOFORMA
  • Statyw Manfrotto - od prawie dwóch miesięcy jest ze mną nowy towarzysz, czyli statyw. Do tej pory radziłam sobie w większości bez niego lub korzystałam ze starego statywu. Niestety statyw ten kompletnie nie sprawdzał się np.: w fotografii flat lay, ponieważ nie miał łamanej kolumny centralnej przez co wykonywanie takich zdjęć było niemożliwe. 
    Statyw całkowicie odmienił moją pracę. Kilkugodzinne sesje zdjęciowe nie są już problemem dla moich pleców, które zaczynały mnie coraz częściej boleć. 

    Manfrotto MK055XPRO3-BHQ2 FOTOFORMA

    Statyw świetnie sprawdza się również w fotografii makro. Pozwala nam maksymalnie zapanować nad fotografowaną sceną. 

    ASUS ZENBOOK PRODUO UX581

  • Asus ZenBook ProDuo UX581 - wydajny komputer to zdecydowanie podstawa szybkiej i sprawnej obróbki zdjęć. Kto nigdy nie obrabiał zdjęć z kilkugodzinnej sesji ten nie wie, że potrzebny jest do tego naprawdę wydajny komputer, który poradzi sobie z obróbką takiej ilości zdjęć czy też materiałów wideo. 

Manfrotto MK055XPRO3-BHQ2 FOTOFORMA

Cieszę się, że w końcu udało mi się stworzyć ten post. Wiele z Was pytało mnie o to, czym fotografuję na co dzień, więc myślę, że ten wpis będzie dla Was przydatny. Jeśli macie jeszcze jakieś pytanie to śmiało zadawajcie je w komentarzach - chętnie na nie odpowiem :)

Czym fotografujecie na co dzień ? Co znajduje się w Waszej torbie fotograficznej ?

Wpis powstał we współpracy ze sklepem FotoForma

17 komentarzy:

  1. Nikony z serii D nie do zajechania. Bardzo dobry jakościowo sprzęt!

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie taki sprzęt mi się marzy! Rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie rządzą dwa Olumpusy - OMD EM-5 mark II i E-PL8. Do tego dwa zoomy z Olka, ale korzystam mega rzadko, 45mm 1.8 i 30mm macro. Z Sigmy mój ukochany 30mm 1.4 i 16mm 1.4. Ze statywu korzystam mega rzadko, ale muszę wreszcie się z nim przeprosić :) Aaaaa i mój najnowszy nabytek to Helios 44-3 Belomo. Rany Julek jaki to ma bokeh :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ fantastyczny sprzet...ale taki laik jak ja to pewnie nawet nie umiałby go obsłużyć..

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja posiadam D7200, Sigmę Art 30 1.4 i Tamrona 90 2.8. Marzy mi się jasna stalka z dłuższą ogniskową, która sprawdzi się w zdjęciach stylizacji :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zazdroszczę ci posiadania takiego super sprzętu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ładny zestaw, nie dziwie się że blog wygląda bardzo profesjonalnie

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam identyczny aparat od kilku lat, jestem z niego mega zadowolona. Solidny model

    OdpowiedzUsuń
  9. Sprzęt świetny i przydatne informacje :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Naprawdę świetny sprzęt. Ja właśnie wybieram sobie statyw.

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię czytać twoje porady, choć one są raczej dla bardziej profesjonalnych osób niż ja 😁

    OdpowiedzUsuń
  12. masz niesamowicie profesjonalny sprzęt i teraz już wiem czemu Twoje zdjęcia są śliczne i perfekcyjne :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam również Nikon z tym, że dużo starszego ale póki co jestem zadowolona z jego pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam Nikona D3100 i dokupiłam do niego obiektyw :) Ogólnie jestem bardzo zadowolona z tego sprzętu, chociaż chciałabym udoskonalić swoje zdolności obróbki zdjęć :)

    OdpowiedzUsuń
  15. No powiem Ci, masz fajny sprzęcik :) Ja też mam Nikona i sobie chwale :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajny wpis. Ja robię zdjęcia telefonem. Kiedyś robiłam cyfrówką, ale teraz mi szwankuje :(

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2017 fotografka bloguje