niedziela, kwietnia 30, 2023

ZACZYTANA FOTOGRAFKA #50

Weekend majówkowy w trakcie, a ja w końcu mam wymarzone od dłuższego czasu wolne. W planach mam całkiem sporo, bo przede wszystkim wykoszenie działki nową kosiarką spalinową z napędem (to dla mnie prawdziwa nowość, bo do tej pory robiłam to elektryczną), małe porządki na działce i w altance, posadzenie kwiatków, zrobienie rozsad ogórków, cukinii i dynii i przede wszystkim odpoczynek, chociaż zauważyłam ostatnio, że kompletnie nie umiem tego robić. Ciągle jestem w ruchu, ciągle coś robię, a potem narzekam, że źle się czuję. Koniecznie muszę to zmienić! 

Mam nadzieję, że korzystacie z wolnego i pogoda Wam dopisuje :) W wolnej chwili zapraszam Was do lektury najnowszego posta. Przedstawię Wam książki, które ostatnio udało mi się przeczytać. Myślę, że każdy z Was znajdzie coś dla siebie :)

ZACZYTANA FOTOGRAFKA - NOWOŚCI WYDAWNICZE

"URODZONY MORDERCA" KATARZYNA BONDA, WYDAWNICTWO MUZA

"URODZONY MORDERCA" KATARZYNA BONDA, WYDAWNICTWO MUZA

W tym tomie główną zagadką kryminalną pozostaje nie to kto i dlaczego zabił (bo wiemy to od samego początku) tylko czy sprawca da się złapać czy też uda mu się przechytrzyć ekipę śledczą i wszystko ujdzie mu płazem. Jak się później okaże, zarówno morderstw jak i związanych z nimi zagadek kryminalnych pojawi się więcej, więc czytelnik będzie miał trochę łamigłówek do rozwiązania.
Główny bohater to Rui Coelho Tavares de Sousa, główny szef konsorcjum deweloperskiego Atrium. A przy okazji nałogowy kobieciarz, który gustuje przede wszystkim w mężatkach. Jego zwęglone zwłoki zostają znalezione w spalonym mercedesie. Miejscem akcji są Łomianki.
W śledztwo poza policją angażuje się doświadczony profiler Hubert Mayer, który w tym tomie budził moją niechęć jakąś taką swoją nieudolnością, niechlujstwem. Przez cały czas trwała zabawa w kotka i myszkę między organami ścigania a zabójcą i trzeba przyznać, że akcja jest wartka a wydarzenia toczą się w taki sposób, iż czytelnik ma problem aby oderwać się od lektury. Co ciekawe, to poznajemy tło wydarzeń również z punktu widzenia samego zabójcy. Muszę przyznać, że tym razem nie kibicowałam policji, tylko (przynajmniej w początkowej fazie) zabójcy i podejrzewam, że będąc na jego miejscu postąpiłabym podobnie.
Lubię dobre kryminały, a ten z pewnością do takich należy. Jest tu ciekawy pomysł, nietuzinkowe przedstawienie całej sprawy, wartka akcja, wyraziści bohaterowie, tempo, które rośnie wraz z rozwojem akcji i trzymanie czytelnika w niepewności do samego końca. Może nie było jakiegoś wielkiego wow, ale z pewnością zarówno cała seria jak i ten tom trzyma bardzo przyzwoity poziom i jeśli ukażą się kolejne części, to z na pewno je przeczytam.

"KIEDY WIERZYLIŚMY W SYRENY" BARBARO O'NEAL, WYDAWNICTWO MUZA

"KIEDY WIERZYLIŚMY W SYRENY" BARBARO O'NEAL, WYDAWNICTWO MUZA

Kit od zawsze chciała nieść pomoc potrzebującym. Dziś jako ambitna pani doktor pracuje na oddziale ratunkowym. Poza pracą uwielbia surfing. To tę pasję dzieliła wraz z starszą siostrą. Niesiona przez falę, odczuwa bliskość Josie. Dziewczyna zginęła bowiem w ataku terrorystycznym przed kilkunastu laty. I choć ich dzieciństwo nie było sielanką, wychowywały się praktycznie same, u boku rodziców prowadzących restaurację na plaży, to łączyła je silna więź. Po pojawieniu się Dylana, który przejął część obowiązków rodzicielskich, dziewczynki zaczęły zauważyć, co dzieje się w ich domu. Josie ucieka w alkohol, narkotyki i złe towarzystwo. Kit zaszywa się w książkach i nieco oddala od siostry. A Dylana dopadają demony przeszłości. 
Podczas nocnego dyżuru, Kit widzi w wiadomościach relację z pożaru klubu w Auckland. Gdy zauważa w nich twarz swojej zmarłej siostry, nie wierzy własnym oczom. Matka przekonują ją jednak, by ruszyła w świat w poszukiwaniu Josie. 
Czy uda jej się odnaleźć siostrę? Jak zakończy się podróż w nieznane?
Historia o poszukiwaniu prawdy, rodzinnych tajemnicach, traumach i uzależnieniach. Znajdziemy w niej również piękny wątek miłosny i cudowne opisy przyrody. Może uda się Wam usłyszeć szum oceanu i poczuć nadmorską bryzę?  Jest w niej coś magicznego. Polecam serdecznie, do popołudniowej herbatki będzie idealna! 

"ODZYSKAJ KONTROLĘ NAD JELITAMI. JAK SKUTECZNIE PORADZIĆ SOBIE Z ZESPOŁEM JELITA DRAŻLIWEGO" KAROLINA RADWAN, WYDAWNICTWO MUZA

"ODZYSKAJ KONTROLĘ NAD JELITAMI. JAK SKUTECZNIE PORADZIĆ SOBIE Z ZESPOŁEM JELITA DRAŻLIWEGO" KAROLINA RADWAN, WYDAWNICTWO MUZA

Autorka opowiada o IBS czyli zespole jelita drażliwego. Dr Karolina Radwan w bardzo przystępny sposób opowiada nam wszystko co powinniśmy wiedzieć o jelitach, przyczynach IBS, opiece nad osobami z tą przypadłością, nadwrażliwości trzewnej, diecie i najważniejszym czyli do jakiego lekarza się udać, żeby zostać prawidłowo zdiagnozowanym. Mamy też rozdział o leczeniu jelita drażliwego. Rozdziały są przeplatane krótkimi historiami osób z IBS.
Podsumowując, z książki “Odzyskaj kontrolę nad jelitami” dowiemy się wszystkiego co powinniśmy wiedzieć o jelitach i IBS. Wszystko jest bardzo jasno opisane prostym (nie medycznym) językiem.

"NOWE ŻYCIE" JOANNA JAX, WYDAWNICTWO SKARPA WARSZAWSKA

"NOWE ŻYCIE" JOANNA JAX, WYDAWNICTWO SKARPA WARSZAWSKA

Literatura powojenna, tak jak ta z czasów wojny ma w sobie wiele cierpienia.
Bo ludzie, którzy przeżyli już najgorsze wciąż muszą walczyć.
O siebie, o swoją rodzinę, z uprzedzeniami, swoją historią. Muszą się rozliczać że swoich czynów, uczuć i myśli. Robić rachunek sumienia, który może wypaść różnie.
Ale mają nadzieję na lepsze życie, na miłość, na powrót do normalności.
Zmagają się z życiem codziennym, wyczerpującym, czasami utkanym na kłamstwie. 
I z tym właśnie spotykani się w tej powieści. To odsłona losów bohaterów sagi wołyńskiej.
Pokazuje nadzieję, ludzkie słabości, zmagania o lepsze jutro. A także miłość i nienawiść. To że nie wiesz komu możesz zaufać, a przyjaciele i rodzina mogą być albo błogosławieństwem albo przekleństwem.
Autorka pozostawia nas w takim momencie, że dech zapiera w piersi! I koniecznie kolejny tom pragnę mieć już za sobą!

"LANGER" REMIGIUSZ MRÓZ, WYDAWNICTWO CZWARTA STRONA

"LANGER" REMIGIUSZ MRÓZ, WYDAWNICTWO CZWARTA STRONA

Jako miłośniczka kryminałów, nie mogłam przejść obojętnie obok najnowszej powieści Remigiusza Mroza „Langer”. Już sam tytuł wzbudził we mnie ciekawość, a po wysłuchaniu rozmowy Justyny Mazur (Piąte: nie zabijaj) z Remigiuszem Mrozem, wiedziałam, ze muszę przeczytać tę książkę. 
Postać Piotra Langera nie jest mi obca. Zrobił na mnie ogromne wrażenie, w serii o Chyłce. Jest to postać fenomenalna a zarazem przerażająca. Nie będę ukrywać, to mój ulubiony psychopata, ale… jak sam Langer mówi: „psychopatia to nie przypadłość, to spektrum. Każdy z nas się w nim znajduje”. 
Książka jest fenomenalna, opisy morderstw, zlożoność psychiki głównego bohatera sprawia, ze nie można się od niej oderwać. Ogromnie fascynuje mnie ludzka psychika, fakt tego, ze ktoś tam po prostu z zimna krwią może pozbawić kogoś życia. Każdy z nas mógłby kogoś zabić, wszystko zależy od.. sytuacji.. „Wciągnęłam” ją praktycznie naraz. 
Mam w sobie tyle przemyśleń na temat tego, w jaki sposób autor opisał postać Piotra, retrospekcje z dzieciństwa, opis pierwszego morderstwa, do którego doszło, gdy Langer miał… 13 lat! Nie poniósł odpowiedzialności za to, więc pozwoliło mu żyć w przeświadczeniu, ze jest nieuchwytny. Na swoim koncie miał ponad 30 ofiar, inspirował się innymi seryjnymi mordercami, między innymi Jeffreyem Dahmerem. Gdy już na kartach powieści jesteśmy prawie pewni, ze tym razem poniesie konsekwencje swoich działań… okazuje się, ze cytując klasyka: „Otóż nie!” On znowu sprytnie wymyka się wymiarowi sprawiedliwości… książkę polecam wszystkim miłośnikom kryminałów. Myślałam, ze po twórczość Jo Nesbo nic mnie już nie zaskoczy, myliłam się…

"NIECZAS" ERIK AXL SUND, WYDAWNICTWO SONIA DRAGA

"NIECZAS" ERIK AXL SUND, WYDAWNICTWO SONIA DRAGA

Nie było łatwo, to nie była dla mnie książka, którą połknęłam w jeden wieczór. Kilka razy ją odkładałam, bo była to lektura ciężka. I tak jak lubię mroczne klimaty, tak tutaj było dla mnie już za gęsto, zbyt depresyjnie, przygnębiająco i ponuro. Umęczyła mnie również ilość wątków i postaci. W pewnym momencie byłam już nieźle w tym wszystkim pogubiona, ale szacun dla autorów, że mają tak rozwiniętą wyobraźnię i sami się w tym nie zagmatwali. Choć było to wszystko zbyt przekombinowane. Jednak zdecydowałam się przeczytać książkę do końca, bo takie mam zasady. 
Na plus zaliczam postacie śledczych oraz przedstawienie obecnej sytuacji społecznej w Szwecji, co było dla mnie zaskoczeniem, bo Szwecja jawiła mi się trochę inaczej.
Wiem już, że wszystkie powieści autorów były kontrowersyjne i mają swoich zagorzałych wielbicieli, albo przeciwników. Ja jestem gdzieś w połowie, ale nie sądzę, że szybko sięgnę po raz kolejny po książkę tych panów. 
Polecić mogę osobom o mocnych nerwach, które lubią naprawdę ciężkie, psychodeliczne i mroczne historie. Tutaj na pewno to wszystko odnajdziecie.

ZACZYTANA FOTOGRAFKA - NOWOŚCI WYDAWNICZE

Jak Wam mija majówka ? Przeczytaliście ostatnio coś ciekawego ?


2 komentarze:

  1. Tym razem na listę wpisuję dwie pozycje „Langer” i „Urodzony morderca”
    Moja majówka była spokojna i domowa :) dużo spacerowałam z psami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie zaciekawiła książka o jelitach 😅

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2017 fotografka bloguje