wtorek, lutego 23, 2021

POMOC W ORGANIZACJI PRACY FOTOGRAFA | PLANER SESJI ZDJĘCIOWYCH | WYTYCZNE DO SESJI | KALENDARZ

Mimo, że mamy XXI wiek to w wielu aspektach swojego życia nie wyobrażam sobie funkcjonowania bez tradycyjnego papieru. Mimo, że na co dzień nie rozstaję się ze smartfonem to właśnie papier jest moim towarzyszem w fotograficznej pracy. Od kiedy zaprzyjaźniłam się z moją drukarką Epson EcoTank L7160 (klik!) moja praca stała się jeszcze łatwiejsza. Jeśli jesteście ciekawi jak taki fotograficzny kombajn może pomóc w pracy fotografa to gorąco zapraszam Was do dalszej lektury. 

EPSON ECOTANK L7160


PLANER SESJI ZDJĘCIOWYCH

EPSON ECOTANK L7160

Kiedyś, gdy zaczynałam pracę fotografa taki gadżet jak planer sesji nie był mi do niczego potrzebny. Miałam 1-2 sesje na miesiąc, moje konta społecznościowe żyły własnym życiem, czyli publikowałam to, na co miałam w dany dzień ochotę (lub nie publikowałam wcale), a publikacje ze współprac mogłam policzyć na palcach jednej ręki (o ile w ogóle jakiekolwiek były). Wraz z rozwojem moich social mediów oraz zwiększającą się ilością sesji zdjęciowych stanęłam przed wyborem narzędzia, które pomoże mi zorganizować moją codzienną pracę. Na rynku dostępnych jest sporo planerów, jednak żaden nie odpowiadał do końca moim potrzebom. W końcu zdecydowałam się na własnoręcznie zrobiony planer, którego egzemplarze drukuję sobie w dowolnej ilości. 
Od teraz z łatwością mogę zaplanować każdą sesję zdjęciową, rozplanować wpisy na moich social mediach oraz stworzyć sobie listę zadań, które muszę wykonać w danym miesiącu. 
Domowe, drukowane planery są zdecydowanie lepsze niż gotowe, sklepowe wersje, ponieważ w każdej chwili możecie je personalizować, zmieniać, dodawać różne opcje lub odejmować. W drukowaniu oczywiście pomoże niezawodna drukarka Epson EcoTank L7160, której zapasy tuszu wystarczą nawet na trzy lata! 

WYTYCZNE DO SESJI ZDJĘCIOWYCH

EPSON ECOTANK L7160

Każdy klient to inne wymagania co do zdjęć - kwadrat, prostokąt, pion, poziom, ostre światło, miękkie światło, liczba zdjęć, rekwizyty, kolorystyka, akcesoria. Wymagań tych jest naprawdę sporo, a ich ręczne przepisywanie kiedyś dodawało mi sporo pracy. Teraz wystarczy, że skorzystam z aplikacji Epson iPrint na moim smartfonie i mogę bezpośrednio z maila wydrukować wszystkie wytyczne i zabrać się do pracy. Zdecydowanie ułatwia mi to moje codzienne funkcjonowanie i minimalizuje ryzyko błędów do zera. 

KALENDARZ NA DANY MIESIĄC

EPSON ECOTANK L7160

Żeby zapanować nad ilością sesji w miesiącu i dokładnie rozplanować swój czas nieodzowny jest miesięczny kalendarz. Ja korzystam zawsze z takiego, który ma duże okienka do każdego dnia, żebym mogła wygodnie wpisać do każdego zaplanowane na dany dzień sesje. Jak widzicie w moim kalendarzu znajduje się również miejsce na weekend, którego staram się bronić jak niepodległości oraz ewentualne dni wolne w tygodniu, gdy muszę załatwić sprawy poza domem i wiem, że nie będę w stanie w danym dniu wykonać żadnej sesji. 

EPSON ECOTANK L7160

Jak sami możecie zobaczyć drukarka w pracy fotografa jest naprawdę nieodzowna. Pozwala drukować nie tylko umowy, rachunki i inne przydatne dokumenty (pisałam Wam już o tym w tym wpisie - klik!) ale również pozwala zapanować nad codziennym chaosem i zorganizować codzienną pracę. 

EPSON ECOTANK L7160

Jak często korzystacie z drukarki ? Czy jest to dla Was niezbędny gadżet w codziennej pracy ?


Post powstał we współpracy z marką Epson

7 komentarzy:

  1. Nie mam niestety drukarki obecnie, a przydałaby mi się akurat.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna sprawa! Przydałoby mi się takie planowanie sesji i to bardzo a drukarkę muszę wreszcie kupić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jejku jak ja zazdroszczę Ci tego planowania, ja jestem królową chaosu i już nie raz miałam o f*cuk, zapomniałam...

    OdpowiedzUsuń
  4. Planowanie to jeden z najważniejszych etapów każdej pracy 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio drukarka to moja przyjaciółka :) i planowanie też.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja bym zginęła bez planera na co dzień ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobra drukarka w domu jest niezbędna. W dzisiejszych czasach drukujemy nie tylko ważne g=dokumenty ale też etykiety do wysyłek, kalendarze, kolorowani, no po prostu potrzebna jest do wszystkiego.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2017 fotografka bloguje