niedziela, lutego 06, 2022

ZACZYTANA FOTOGRAFKA #18

Remont łazienki w pełni, ale na szczęście najgorsze już za mną i teraz te bardziej "przyjemne" prace. Ale jest bliżej końca, z czego bardzo się cieszę i liczę na to, że na następny weekend zaznam już przyjemnej kąpieli w moim małym domowym spa. Dzisiaj chciałam Was zaprosić na post z cyklu Zaczytana Fotografka. 

Ostatni post z tej serii opublikowałam w zeszłym roku. Od tego czasu zebrało się sporo nowości wydawniczych, które udało mi się przeczytać i już dzisiaj postanowiłam podzielić się z Wami moimi wrażeniami na ich temat. Jesteście gotowi ? To zapraszam do dalszej lektury :)

ZACZYTANA FOTOGRAFKA

"SAM W DOLINIE" HANNA GREŃ, WYDAWNICTWO CZWARTA STRONA

"SAM W DOLINIE" HANNA GREŃ, WYDAWNICTWO CZWARTA STRONA

W dolinie Kropmarku zostały znalezione zwłoki Szymona Klisia. Został on otruty we własnym domu. Czy mogła to być zemsta odrzuconej kochanki? O bujnym życiu erotycznym denata krąży wiele plotek. Śledztwo prowadzi podkomisarz Konstanty Nakiński, który musi również uporać się z problemami rodzinnymi.
W niedługim czasie po śmierci Klisia ginie jedna z jego partnerek, która była jedną z głównych podejrzanych. Policjanci mają bardzo trudne zadanie. Tropy nigdzie ich nie doprowadziły, a zeznania nielicznych świadków wszystko bardziej komplikują. 
Gdyby tego było mało, zabójca uderzył ponownie. Ile jeszcze osób musi zginąć? Kto jest mordercą i jaki ma motyw?
Było to moje pierwsze spotkanie z piórem autorki, myślę, że kiedyś sięgnę po inne jej książki. Brak znajomości poprzednich części serii nie był problemem.
"Sam w dolinie" to dobry kryminał. Mimo iż na początku nie mogłam się zupełnie wkręcić, to z każdą kolejną stroną było coraz lepiej i ciężko było rozstać się z książką. 
Dobrze skonstruowana fabuła, ciekawi bohaterowie, dynamiczna akcja pełna zwrotów oraz zaskakujące zakończenie. 
Do tego wszystkiego książka ma bardzo ważny przekaz, uświadamia czytelnikowi jak tragiczne w skutkach może być powtarzanie plotki.

"MAŁE ZBRODNIE" MAGDALENA MAJCHER, WYDAWNICTWO W.A.B.

"MAŁE ZBRODNIE" MAGDALENA MAJCHER, WYDAWNICTWO W.A.B.

Do prokuratury wpływa makabryczne doniesienie - ponoć znaleziono zwłoki małych dzieci zakopane za stodołą. Policjant Kamil Banasiak został wyznaczony do sprawdzenia prawdziwości przesłanej informacji. Przyjeżdżając spotyka się z makabryczną prawdą - szczątek niemowląt jest więcej, a ich śmierć nie wynikła z przyczyn naturalnych. Policja postanawia znaleźć ich domniemaną matkę Lidię Gładoch i przesłuchać ją jako główną podejrzaną. Kobieta jednak już kilka lat temu opuściła męża i dzieci oraz zapadła się pod ziemię. Sprawa staje się medialna, ale rodzina Gładochów dalej postanawia milczeć. Kto popełnił te zbrodnie? 
Najbardziej przerażajace są książki oparte na prawdziwych wydarzeniach. Powyższa pozycja zalicza się do ich grona. Niepokój i strach towarzyszył mi podczas lektury. Narracja jest prowadzona z perspektywy kilku postaci, więc przedstawione fakty są subiektywne, a śledztwo zawiłe. 
W małomiasteczkowej społeczności wszyscy wiedzą o sobie wszystko. Jednak co dzieje się w tam też zostaje. Mieszkańcy są niechętni by iść na komendę i opowiedzieć swoją wersję wydarzeń. Autorka w ciekawy sposób opisała mechanizmy rządzące wioskami.
Wartości w sytuacji zabójstw niemowląt sa wypaczone, każdy chroni siebie. 
Książka zdecydowanie zrobi na Was wrażenie. Jest mocna, trudna i wstrząsająca. Znieczulica ludzka i okrucieństwo to jedne z największych wad natury człowieka. Czy będziecie w stanie przeczytać ,,Małe zbrodnie" i nie ulec emocjom?

"SUMIENIE" BOGUSŁAW SZABLIŃSKI, WYDAWNICTWO OH BOOK!

"SUMIENIE" BOGUSŁAW SZABLIŃSKI, WYDAWNICTWO OH BOOK!

Recenzja tej książki pojawiła się już na moim koncie na Instagramie jakiś czas temu, więc gorąco zachęcam Was do jej przeczytania tutaj! 

"KLĄTWA BERSERKERA" ANNA WOLF, WYDAWNICTWO AKURAT

"KLĄTWA BERSERKERA" ANNA WOLF, WYDAWNICTWO AKURAT

„Klątwa Berserkera” to historia oparta na motywie znanej nam wszystkim historii Pięknej i Bestii. Ilander wyrósł na znakomitego rycerza, który nie miał sobie równych we władaniu mieczem. Szybko zyskał przydomek Wilka, jednak czasy jego chwały przeminą wraz z nadejściem klątwy, zmieniającą go w potwora. Jest postacią, która potrafi okazać serce, a jednocześnie być aroganckim i szorstkim, a także zagubionym i niepewnym swoich uczuć. I jak to w historii o Pięknej i Bestii, tak i w tej historii pojawia się postać kobieca. Jest nią Bianca, którą Illander ratuje przed atakiem wilków. Młoda kobieta odnajduje schronienie w zamku Istrel, gdzie odzyskuje wiarę, że jej życie może potoczyć się zupełnie inaczej.
Nie miałam okazji wcześniej zapoznać się twórczością autorki i nie bardzo wiedziałam, czego mogę spodziewać się po piórze Anny Wolf. Ku mojemu zaskoczeniu „Klątwa Berserkera” zainteresowała mnie od pierwszej strony; im głębiej zanurzałam się w jej lekturę, tym bardziej wciągałam się w historię bohaterów. Z przyjemnością obserwowałam, jak rozwija się relacja bohaterów -jak stopniowo od powściągliwości i dystansu, po ukradkowe spojrzenia, przechodzi w pożądanie. W książce nie ma nadmiernego erotyzmu, który niesmacznie wpływałby na odbiór historii. Fabuła, jak wcześniej wspomniałam, opiera się na znanym motywie, więc poszukiwacze „czegoś nowego”, mogą poczuć się rozczarowani. Historia jest przewidywalna, ale przyjemna w odbiorze.

"TIRONA. GRZECHY KRWI" MAGDALENA WINNICKA, WYDAWNICTWO MUZA

"TIRONA. GRZECHY KRWI" MAGDALENA WINNICKA, WYDAWNICTWO MUZA

Jasper to chłopiec, który zostaje adoptowany przez Państwa Tirona. Mimo tego nie odczuwał, że nie jest ich prawdziwym synem, a wręcz przeciwnie otoczyli go miłością i ciepłem. "Tirona. Grzechy krwi" to opowieść o rodzinnej miłości w świecie mafii. Książka bardzo fajnie łączy w sobie i okrucieństwo mafijnego świata z miłością i oddaniem się rodzinie. 
Amiya i Jasper znają się od małego, chodzą razem do szkoły, razem dorastają i są nierozłączni. Niestety poza szkołą życie Amy to koszmar. Ojciec znęca się nad nią, a na dodatek wie, że po osiągnięciu pełnoletniości zostanie wydana za mąż za hindusa. Cała książka pokazuje ile władzy daje pieniądz, jak dużo może mafia. Bardzo lekko i szybko się ją czytało.

"GRZESZNY ROK" MAŁGORZATA FALKOWSKA, D.B.FORYŚ I INNI, WYDAWNICTWO AKURAT

"GRZESZNY ROK" MAŁGORZATA FALKOWSKA, D.B.FORYŚ I INNI, WYDAWNICTWO AKURAT

„Grzeszny rok” to zdecydowanie niegrzeczna książka, podzielona na dwanaście miesięcy. Każdy miesiąc to inna historia, inna autorka. Opowieściami delektowałam się niespiesznie, chociaż nie czytałam jednej na miesiąc. Nie dawały mi spokoju. Każdy miesiąc był ciekawy, każdy zupełnie inny. 
Muszę też przyznać, że coraz bardziej podoba mi się taka skondensowana forma. Mogłabym nawet pokusić się o stwierdzenie, że opowiadania są najprzyjemniejszą esencją powieści. 
Chętnie czytała bym więcej o pustynnej burzy i poszukiwaniu skarbów na Saharze. Brzmi nieźle, prawda? Dla mnie wygrywa wrzesień i Anna Crevan. Polecam. Przyjemny wieczorny umilacz.

"MIŁOSNY UKŁAD" SARAH HOGLE, WYDAWNICTWO MUZA

"MIŁOSNY UKŁAD" SARAH HOGLE, WYDAWNICTWO MUZA

Naomi pracuje w Graciarni, sklepiku ze wszystkim, który ledwo przędzie. Nicholas, dentysta, z bogatego domu, traktujący „zwykłych” ludzi nieco z góry.
Są idealną parą, szkoda, że głównie w Internecie. W domu praktycznie milczą, a za trzy miesiące wesele- bardzo wystawne, z którego przez niebotycznie wysokie zaliczki, nie mogą się wycofać, bo ten kto pierwszy z niego zrezygnuje musi je zapłacić. I w tym momencie zaczyna się walka pt.: „Rzuć mnie pierwszy/a”.
Książka idealnie pokazuje, że nie wszystko co widzimy w Internecie jest prawdą. Związek przede wszystkim jest w domu, najważniejsze jest to czego świat zewnętrzny nie widzi. Bohaterowie prowadząc podstępną wojnę dają nam niejeden powód do uśmiechu, czasem zachowują się jak dzieci, nie potrafią szczerze porozmawiać. Bywały zachowania, które mnie irytowały, ale fajnie uwidoczniły różnicę w relacji między bohaterami na początku książki i na końcu.

ZACZYTANA FOTOGRAFKA

Jak widzicie mimo dość zwariowanego czasu udało mi się przeczytać kilka książek :) Mam nadzieję, że każdy z Was znajdzie wśród nich coś dla siebie na te (jeszcze zimowe) wieczory :)

Lubicie czytać książki ? Jaki jest Wasz ulubiony gatunek ? Co fajnego ostatnio przeczytaliście ?


4 komentarze:

  1. Ja właśnie przygarnęłam trochę nowych książek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Poza ostatnią pozycją mam ochotę na wszystkie przedstawione przez Ciebie tytuły :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Powiem Ci, że Grzeszny Rok sobie zapisuję :D Czasami nie mam czasu na długą lekturę więc opowiadania są w sam raz :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwsze spotkanie z Hanią Greń? Oj, wiele masz do nadrobienia! Polecam wszystkie jej książki!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2017 fotografka bloguje