niedziela, października 04, 2020

FOTOPORADY | JAK TWORZYĆ ODBICIA NA ZDJĘCIACH ?

Zazwyczaj pragniemy uzyskać efekt odbicia na zdjęciach krajobrazowych albo przedstawiających miejski pejzaż. Jednak czasami odbicie może się okazać przydatne na zdjęciach portretowych lub produktowych. 
Uzyskanie takiego efektu bezpośrednio na fotografii  przysparza naprawdę sporych trudności. Dzisiaj pokażę Wam jak uzyskać efekt odbicia na zdjęciu produktowym, ale bez problemu możecie zastosować te rady do zdjęć krajobrazowych lub portretowych. 

ASUS ZENBOOK PRODUO UX581

JAK ZROBIĆ ODBICIE NA ZDJĘCIU ?

Za pomocą paska narzędzi włącz narzędzie Rectangular Marquee (Zaznaczanie prostokątne) (M). 

ASUS ZENBOOK PRODUO UX581

Utwórz zaznaczenie, które będzie sięgało od linii pod produktem (w przypadku zdjęcia krajobrazowego - od horyzontu) do górnej krawędzi zdjęcia. 

ASUS ZENBOOK PRODUO UX581

Naciśnij Ctrl+J, aby umieścić zaznaczony fragment na osobnej warstwie. 

ASUS ZENBOOK PRODUO UX581

Następnie za pomocą skrótu Ctrl+T wydaj polecenie Free Transform (Przekształcenie swobodne). 

ASUS ZENBOOK PRODUO UX581

Kliknij prawym przyciskiem myszy w obrębie ramki przekształcenia i z kontekstowego menu wybierz polecenie Flipp Vertical (Odbij w pionie), aby odwrócić warstwę do góry nogami.Naciśnij klawisz Enter, aby zatwierdzić przekształcenie. 

ASUS ZENBOOK PRODUO UX581

ASUS ZENBOOK PRODUO UX581

Włącz narzędzie Move (Przesunięcie), przytrzymaj klawisz Shift (aby móc przesunąć obraz dokładnie w pionie) i przeciągnij odwróconą warstwę w dół, aż jej górna krawędź znajdzie się na wysokości linii oryginalnej fotografii. W rezultacie uzyskujemy efekt przypominający lustrzane odbicie. 

ASUS ZENBOOK PRODUO UX581

Żeby efekt był bardziej naturalny (w przypadku zdjęcia produktowego) należy zmniejszyć krycie warstwy, na której znajduje się odbicie. 

ASUS ZENBOOK PRODUO UX581

Jak możecie zobaczyć efekt jest świetny. Równie spektakularne efekty osiągnięcie na zdjęciach krajobrazowych. 


Z doświadczenie wiem, że uzyskanie idealnego efektu lustrzanego odbicia jest naprawdę trudne, dlatego czasami ratuję się właśnie Photoshopem. Mam nadzieję, że skorzystacie z mojej porady :)

ASUS ZENBOOK PRODUO UX581

Co sądzicie o efekcie odbicia ? Jak często udaje Wam się uzyskać ten efekt na zdjęciach ?


Post powstał we współpracy z marką AsusZdjęcia oraz wszelkie materiały powstają na laptopie Asus ZenBook Pro Duo UX581

15 komentarzy:

  1. Czasami robiłam takie odbicia przy fotografii produktowej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mega fajny efekt. W sumie nie jest to skomplikowane a działa na plus.

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę przyznać, że efekt jest mega 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe porady, u mnie tak wychodzi nieraz samo z siebie jak robię zdjęcia na biurku:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow nawet nie wiedziałam że to takie proste! Rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O matko naprawdę świetna porada, tego zupełnie nie znałam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Zawsze głowiłam się jak to zrobić, kompletnie nie miałam pomysłu! Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. póki co nie próbowałam jeszcze takiego efektu :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak widać to nie jest coś bardzo skomplikowane :) Fajny efekt

    OdpowiedzUsuń
  10. Podoba mi się uzyskany efekt i nie wygląda na aż tak trudny.

    OdpowiedzUsuń
  11. O kurcze...super efekt. Muszę kiedys spróbować zrobić tego typu zdjęcie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakie piękne, klimatyczne zdjęcie! Fajnie, że dowiedziałam się dzięki tobie czegoś nowego o fotografii. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny efekt! Ja jakiś czas temu bawiłam się zdjęciami z wykorzystaniem lusterka i wychodziło mi całkiem dobrze! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja myślałam że to jakieś skomplikowane

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2017 fotografka bloguje