poniedziałek, października 26, 2020

FOTOPORADY | JAK UJEDNOLICIĆ KOLORYSTYKĘ DWÓCH ZDJĘĆ ?

Na pewno spotkaliście się z taką sytuacją, że po wykonaniu zdjęć różnią się one (nawet minimalnie) kolorystyką. Obróbka poszczególnych zdjęć, żeby nadać im taki sam wygląd może nastręczać sporych problemów, dlatego chciałam się dzisiaj z Wami podzielić moim szybkim tipem na to, jak w kilka sekund ujednolicić kolorystykę zdjęć wykonanych w zbliżonych warunkach oświetleniowych. 
Często korzystam z tej opcji, gdy wykonuję zdjęcia dla klientów i chcę, żeby stanowiły one jedną, spójną całość. Opcja ta świetnie sprawdza się również wtedy, gdy chcemy opublikować post w formie karuzeli na Instagramie, a zdjęcia różnią się kolorystyką. Wtedy wystarczy zastosować zaprezentowany przeze mnie sposób a wasze zdjęcia w poście będą ujednolicone pod względem kolorystycznym. 

ASUS ZENBOOK PRODUO UX581

JAK UJEDNOLICIĆ KOLORYSTYKĘ DWÓCH ZDJĘĆ ?

ASUS ZENBOOK PRODUO UX581

Otwórz zdjęcie, którego kolorystyka oraz tonacja ci odpowiadają (zdjęcie "źródłowe"), a potem otwórz kolejne, którego kolorystykę chcesz dopasować do wyglądu zdjęcia źródłowego. Musisz mieć otwarte oba zdjęcia. 

ASUS ZENBOOK PRODUO UX581

W moim przypadku zdjęciem źródłowym będzie zdjęcie z kremem i to jego kolorystykę chcę zastosować do zdjęcia z pudełkiem prezentowym.
Upewnij się, że aktywne jest okno z tym zdjęciem, którego kolorystykę chcesz zmienić, a potem z menu Image/Adjustements (Obraz/Dopasowania) wybierz polecenie Match Color (Dopasuj kolor).

ASUS ZENBOOK PRODUO UX581

ASUS ZENBOOK PRODUO UX581

W dolnej częsci tego okna, w sekcji Image Statistics (Statystyki obrazu), wybierz zdjęcie źródłowe (to, które ma żądaną kolorystykę).

ASUS ZENBOOK PRODUO UX581

Gdy to zrobisz program od razu dopasuje paletę barw aktywnego zdjęcia do palety zdjęcia źródłowego. 

ASUS ZENBOOK PRODUO UX581

W większości przypadków efekt jest naprawdę niezły, ale wszystko zależy od fotografii. 



Koncepcja polega na upodabnianiu do siebie zdjęć zrobionych w zbliżonych warunkach oświetleniowych - jeśli masz takie zdjęcia, to opisana sztuczka bez trudu pozwoli ci nadać im jednolity wygląd. 

ASUS ZENBOOK PRODUO UX581

Mam nadzieję, że moja wskazówka ułatwi Wam obróbkę większej ilości zdjęć. Dzięki kilku kliknięciom wasze zdjęcia nabiorą jednolitego charakteru. 

Jak obrabiacie większą ilość zdjęć ? Jak radzicie sobie z ujednoliceniem kolorystyki kilku zdjęć ?

Post powstał we współpracy z marką AsusZdjęcia oraz wszelkie materiały powstają na laptopie Asus ZenBook Pro Duo UX581

16 komentarzy:

  1. Ten post idealnie trafił do mnie, bo mam ostatnio problemy ze zdjęciami, każde jest inaczej oświetlone

    OdpowiedzUsuń
  2. Tej techniki chyba jeszcze nie stosowałam na swoich zdjęciach :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mega przydatny post..Zawsze mam problem z tym by moje zdjęcia były zawsze w tym samym odcieniu..musze sie mocno nakombinować..

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo przydatne porady i świetnie wyjaśnione.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzieki za przydatne porady. Wykorzystam na instagramie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Przydatny post :) Musze spróbować :D Ja póki co ograniczam się do krzywych i ustawiania poziomów :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę się chyba nauczyć obsługi PS, dużo przydatnych funkcji

    OdpowiedzUsuń
  8. W obróbce zdjęć jestem totalnie zielona. Dzięki za przydatną poradę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ładny efekt, podobają mi się zdjęcia na Twoim blogu

    OdpowiedzUsuń
  10. ile jak miałam niedopasowanych zdjeć, bo nie wiedziałam co z tym zrobić hahaha :) a tu proszę, jest na to sposób!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ooo fajnie, w PS nie wiedziałam jak to zrobić zawsze się ratuję LR :D

    OdpowiedzUsuń
  12. O tak, złapać ten sam kolor na zdjęciach to nie raz graniczy z cudem :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja akurat takie rzeczy robię na telefonie. Lubię ujednolicony feed.

    OdpowiedzUsuń
  14. I to mi się na pewno przyda, bo często widzę, że moje zdjęcia, mimo że minimalnie, to jednak się różnią kolorystyką :(

    OdpowiedzUsuń
  15. W przypadku gdy chcę, by kilka zdjęć do siebie podobnych miało takie same kolory, staram się tworzyć preset i dopasowywać go do każdej fotki. :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2017 fotografka bloguje